tirsdag den 15. november 2011

Æble-pæretærte





I går aftes havde jeg besøg af de to skønne kvinder som udgør min mødregruppe. Vi skulle hygge os uden børn og rigtig tøsesnakke. Og ja, hygge og kage hører da ret meget sammen, ikk'! Så jeg bagte denne kage/tærte, som nok er den nemmeste kage jeg kender. Jeg valgte at lægge æble- og pærestykker i bunden og pynte med chokolade og nødder.

Ingredienserne er:
150 g sukker
150 g margarine
150 g mel
2 æg
evt. 1 tsk. bagepulver

Læg frugt i bunden af en tærteform eller bageform med bagepapir. Æbler, pærer, rabarber, hindbær, kort sagt lige hvad man har lyst til. Alle ingredienser til dejen piskes sammen og fordeles over frugten, pynt og bag i ca 45 min. ved ca. 200 grader. Server med vanilleis eller creme fraiche. Velbekomme :-)

Ingen kommentarer: